torsdag 24 mars 2011

Tvätt..

Jag brukar faktiskt vara duktig på att inte köpa kläder eller liknande med krångliga tvättråd.
Nej, tvätt är tråkigt redan från början och att då behöva krångla till det? Nej tack. Helst ska allt gå att tvätta i 40 grader med. Och inte strykas. För finns det något som är värre än själva tvättandet så är det att ta hand om skiten efteråt!

Ändock har det smugit sig in lite 30 tvättar i min garderob.. Ibland får kroppen lida för att sinnet är svagt.. eller nåt. Fina är de i alla fall. Och speciellt en kofta är jag särskilt rädd om. I love it! Så jag visste att den var 30 tvätt, men tänkte göra mig till och kolla tvättråden.

Och inte vet jag var jag var någonstans under hemkunskapen för jag har då ingen aning om vad allt betyder.. Men thank God för Google säger jag bara.. och med det sagt tänker jag härmed dela med mig av min nyvunna kunskap om det finns någon mer därute som anser tvätt som ett nödvändigt ont eller som verkligen inte kan förstååå varför tröjan krympte igen.. (ja älskling, det var riktat åt dig )

Enjoy!




1 kommentar:

Smilla sa...

Tack för nyttig kunskap. Jag ska vidarebefodra den till någon som behöver den mer än jag ;)