söndag 19 juni 2011

Pansarhjärta.

På boken skriven av Jo Nesbo, står det "när man blir levande begravd i ett snöskred och bröstkorgen trycks så hårt samman av snön att lungorna inte kan fyllas, har man bara syret i blodet kvar att leva på. Det räcker i ganska exakt fyra minuter. Tillståndet kallas pansarhjärta"

Jag skulle vilja skriva "när det känns som man blir levande begravd och bröstkorgen trycks ihop att man inte kan andas. När man blir sårad gång på gång och tappar tron på kärleken kallas även det tillståndet pansarhjärta"

Boken är jävligt bra. Allt annat i mitt liv är dock skit just nu.

Jag har drabbats av pansarhjärta..

2 kommentarer:

zill sa...

Fina fina Gin. *krama om hårt & länge* Jag önskar att jag hade nånting bra och klokt att säga, mer än att jag vet hur det känns. Men jag vet iofs också att hur nattsvart det känns just nu, så kommer du klara det här, kanske lite tilltufsad i slutänden, men starkare. KRAM

jessica sa...

tänker på dig, min fina vän. finns här närhelst du behöver, styrkekramar i massor!