torsdag 15 juli 2010

Ajm alajv!

jorå. Men jag har verkligen inte haft tiden till att blogga.

Uppdatering:

förra veckan låg jag och sov hela veckan typ. Galet trött! Förutom när jag var och tittade på Eric Saade med Alicia, min systerdotter, J och hans minsta, i söndags. Man kan ju inte bli annat än pigg när man ser honom!

I måndags råkade jag ut för en kund som kallade mig dum, för att jag försökte hjälpa honom att fylla i en blankett på rätt sätt. så hade han "aaaldrig behövt göra förut". Slutade med att både han och jag stod och gapade på varandra en bra stund framme i kassan. Och då menar jag verkligen gapade som i skrek. Jag kan ta mycket, men även jag har gränser. Kunden har inte alltid rätt!

Igår, onsdag, 4 minuter innan stängning drabbas vi av att en säkring går och halva butiken slocknar och kassorna lägger av. Den enda frågan jag ställde mig var dock "VARFÖR kommer alla på att de ska handla 5 minuter innan stängning?" Var jag inte svettig innan, så vart jag nu.

Appropå svettig: vi har haft 31 grader framme i kassan att jobba i. Lägg då till att vi har på oss långbyxor, strumpor, skor, pikétröja.. så får jag höra att vi har det så "svalt" och "skönt" inne i butiken en gång till, så ska jag vrida ur min tröja över vederbörande.

Annars så har jag äntligen sett Eclipse, men efter att ha sett Vampire diaries, så är det inte allls riktigt lika bra. Edward doesn't do it for me anymore! Gimme Damon!

Dessutom är idag den första gången jag någonsin faktiskt välkomnar regn! Men imorgon får det vara fint igen. Tack.


Kanske inte riktigt så här varmt, men ändå! Bilden är btw från vårat fikafönster på jobbet.


Inga kommentarer: