tisdag 26 januari 2010

Veckans bloggtema: tv-serier!

Jag vet inte om jag kan kalla det ett svagt ögonblick i mitt liv, men jag har i alla fall gått med i en liten grupp där vi bestämmer olika "teman" att blogga om, varje vecka. Nu är alltså veckans tema Tv-serier.

Shit vad kul! Tänkte jag först.. tills jag insåg att jag följer ju inte ens någon tv-serie. Det skulle vara Hotell Kantarell på bolibompa då i så fall. (Note to myself: jag måste komma ut bland vuxna människor oftare!)


Marimba, Lucia och Åke
- mina bästa vänner
nu förtiden.

Tycker mig ha försökt med alla "must sees" serier. "Desperate housewifes" - nope inget för mig. "Weeds" som ska vara så bra! - nä. Men "Greys anatomy" då! "Vänner"?! Wtf ÄR du kvinna överhuvudtaget eller döljer du något för oss?! -Nä.

Saken är den att jag har inte ro att följa en serie helhjärtat. Inte tid heller för den delen.

Men nu ska alltså detta inlägg handla om en tv-serie. Och en serie som jag verkligen, verkligen gillar, har inte ens kommit till Sverige än. Så därför ses den de kvällar vi är barnlediga och ibland flera avsnitt i rad. Me like!

The Vampire diaries.

Ja, som ni kanske hör, så handlar det om vampyrer. Jag har en förkärlek till vampyrer men trots det så var jag lite skeptisk mot serien när den laddades i dvd:n här hemma för första gången. Hade precis försökt ge True Blood en chans och det gick bara inte! Vilket skit! Så: ÅHH! så dåligt, åhh! så tråkigt att det ska gå en trend i vampyrserier och filmer.. Själv fastnade jag för vampyrer när jag såg "en vampyrs bekännelse" för att sen fastna helt när jag såg "Bram Stokers Dracula". Så farlig! Så.. sensuell.

Och jag ska vara ärlig. Efter första avsnittet av The vampire diaries tyckte jag bara att det var en total rip off av Twilight. Serien baseras på en bokserie skriven av LJ Smith. Snygg kille med rufsigt hår och skinnjacka, som visar sig vara en vampyr som inte äter människoblod, blir kär i en snygg tjej han inte kan tolka, och han måste verkligen kämpa för att hålla sina vampyrkänslor i schack. Var det någon som sa "kliché"?!

MEN! Denna Stephan, som han heter.. (ja jag vet. man smälter lite) har en bror. (han till vänster) Också han vampyr. och också han kär i samma tjej. I denna Elena. Och det var nu det blev intressant. För brodern, Damon, är allt annat än en vänlig vampyr. Han är dryg, han utnyttjar tjejer (för deras blod), han dödar folk för att äta utan att bry sig..

Dessutom är inte Elena en tjej man bråkar med. Och det viktigaste av allt. De glittrar inte!

Ah the drama! Jag måste nog erkänna att om vi hade kört med wildcards i detta förhållande, hade Damon varit mitt val. Sorry J, men jag har absolut en crush för Damon. Bara namnet gör ju att man fattar att han är big trouble.

Serien började gå 10 September 2009. Jag längtar tills den kommer hit. Då lär jag absolut sitta bänkad igen!

Och appropå det är det nu dags att ladda med cola och se första avsnittet av säsong 2. *dreggel*

--

Fler som skrivit om detta ämne, denna vecka är:
Mitt liv upp och ner
Sossessa
Hoppetossa
AtroCious
Yoanna


1 kommentar:

Åsa sa...

"Det viktigaste av allt, de glitrar inte" AMEN! Själv tittar jag på all skit som går på tv, realityserier är mitt mellannamn liksom, så mitt inlägg hade kunnat bli långt. Om jag hade skrivit nåt och inte haft en kräkandes unge att ta hand om dvs...

ps. klart det inte var ett svagt ögonblick!