söndag 29 augusti 2010

Nattning..

Försöker med nattningen på ett nytt sätt (ett som uppenbarligen funkar, för hon somnar på 3 minuter när J kör detta)

Läsa bok, pussa och krama god natt, gå ut och sätta sig i soffan.

Alicia: Jag vill att du kommer och sover med mig.. PÅ EN GÅNG!
Jag: Nej.. jag tänker inte göra det.
Ali: Varför?
Jag: För att jag är vuxen och vuxna måste få ha lite vuxentid också..
Ali: Nej! De behöver inte det alltid..

Behöver jag säga att jag tycker det är rätt jobbigt? Vi har ju i stort sätt suttit ihop sen hon kom in i min mage. Men trägen vinner. Nu har hon i alla fall slutat gråta och ligger och småpratar lite med sina gosedjur i sängen. Ett steg närmare målet!

(Update 1: Som för att vrida kniven i mitt hjärta ytterligare några varv ligger hon nu och sjunger: "Stackars mig.. för jag är lite ensam, för jag är lite ensam *Snyft snyft* JAG ÄR LITE ENSAM! Jag vill kraaamas.."

Update 2: så farligt var det kanske inte.. för snart efter, när hon insåg att jag inte inte kom inspringade direkt, började hon sjunga på "sjörövar Fabbe".. Jäkla älskade unge!)

2 kommentarer:

Pauline sa...

Så är det *ler* Al är ditt allt och det är hon som får dig att gå.. Det är underbart vackert!
Tack =)

Kram på dig

amanda sa...

sv: hihi, ja hon blev supernöjd!! :)