söndag 7 november 2010

Echinacea brustabletter ♥

Jag har varit täppt i näsan ett par kvällar, och känt mig allmänt ruggig. Så idag på jobbet såg jag ett rör "Echinacea Friggs" brustabletter stå inne i fikarummet. och jag tänkte: hey, det kan ju inte bli värre!

Och det blev det inte! 30 min efter att jag svept glaset var nästäppan och ruggigheten som borta. Det smakar faaan, men det verkar göra underverk!

Första dagen ska man ta en brustablett varannan timme, och sen resterande dagar 2-3 ggr om dagen i högst 10 dagar. Och jag har ingen tid alls, men framför allt inte lust, att bli sjuk just den här veckan, så jag köpte med mig ett rör hem och tänkte verkligen ge det här en chans!

Tron kanske gör mycket också.. men som sagt, den här veckan som kommer är jag villig att göra precis vad som helst för att få hålla mig frisk!

Lägger till ett litet PS:

"Ej för barn under 12 år, gravida, ammande kvinnor eller atopiker. Får inte ges till barn under 1 år. Använd inte Echinacea Friggs om du är allergisk mot korgblommiga växter (t ex röd solhatt eller gråbo) Använd inte Echinacea Friggs om du har någon pågående systemisk sjukdom eller nedsatt immunförsvar.
"


1 kommentar:

Elin Damberg sa...

Amen det är ju STRÅLANDE, gumman. Härligt att det funkar! Lite besk (?) smak under några sekunder (?) kan man ju stå ut med då. BRA!

Kram, Elin