måndag 24 januari 2011

En ursäkt att visa brösten!

Eller?

Orlando Bloom och hans Miranda Kerr har som ni kanske sett fått en son.

Nåväl. 2 veckor gammal visades han upp för omvärlden när Miranda ammar honom. Hon ler in i kameran och det är ett väldigt fint kort faktiskt. Även om jag hade önskat att få se mer av barnet än av henne..




MEN, och nu kommer ett stort MEN

Herregud. Amning är ju, som alla vet, en styggelse. Och visste du inte det så vet du nu. Gud nåde dig om du ammar offentligt. Hur kan du? Vidriga hemska människa! Var glad att ingen ringer soc på dig, att du kunde bli mamma är en skam för mänskligheten..

eller nåt. Så detta RASAS det om nu i världen. (om man nu ska tro AB och i det här fallet är jag inte förvånad alls)

– Kvinnor som ammar offentligt får mig att må illa. Det är bara en ursäkt för dem att få visa tuttarna. De är en skam och borde skämmas, skriver en upprörd.

Andra försöker vara putslustiga:

– Skyl dig, hjärtat, och visa lite anständighet!

(Artikeln hittar du här)


Det enda som är skamligt är att folk, 2011, inte har kommit längre i sin syn om kvinnokroppen och amning. Exakt VAD är det som är skamligt med amning? Jag fattar det verkligen inte.

Är det bara jag som reagerar över att hon ser så himla fräsch och fixad ut på kortet? Jag menar, vem, (förutom Miranda Kerr) med en 2 veckors bebis tänker på att matcha läppstift med kläderna?

Ja, inte jag i alla fall..




Det enda som matchar på den här bilden skulle väl
vara min tröja och hennes gulsot i så fall.


Uppdatering: och i min värld menar jag då inte att "amma offentligt" är detsamma som att fläka upp brösten mitt i ansiktet på folk som sitter runt omkring. Men jag skulle ändå inte säga något om själva amningen om någon gjorde så mot mig.

Inga kommentarer: