fredag 20 maj 2011

JAA!!

Igår var jag och min finaste och tittade på en ny lägenhet! En trea med badkar och balkong och parkeringsplats för samma hyra som vi har nu för en tvåa.. med badkar.

Så idag satt jag återigen med klockan i handen och skulle ringa. så när klockan slog åtta så PANG! Grön lur!

-Jaa... det var Fredrik?
-Hej Fredrik, mitt namn är XX.. God morgon!!
-eh.. ja godmorgon..
-Har jag hamnat hos *den hyresvärden*
-*skratt* Nej du har INTE hamnat hos *den hyresvärden* Det här är Solbacka jord!

*antiklimax*

-Eh.. jaha. Men då får jag önska dig en godmorgon i alla fall! och en trevlig helg!

Lade på. Såg att jag slagit fel nummer! Ringer igen. Rätt nummer den här gången. Telefonsvarare! Jag gillar inte telefonsvarare. Eller telefonträd.

Men i alla fall.

Ringer om lite senare och en supertrevlig kvinna svarar. Jag berättar mitt ärende, att vi tittat på den lägenheten och att vi vill ha den!

-Nej men vad trevligt!! Har ni skickat en intresseanmälan till oss?
-Neej.. svarar jag.. ska det skita sig nu?
-Men gå in på vår hemsida och gör det, så skriver jag kontraktet så fort jag fått in det.

Såatteh.. 1 juli är det flytt för oss!

Bara att sätta igång och packa!





Inga kommentarer: