lördag 12 november 2011

Morgonstund har pannkaka i mun?

I alla fall har den det här. I alla fall idag. Alli åt så det sprutade ur öronen och jag.. Ja, jag var inte så mycket sämre själv..

Ibland bara måste man ju lyxa till det lite.


Amerikanska Pannkakor à la Ginny.

2,5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

2 msk socker

1 st ägg

2,5 dl mjölk

2 msk smör


Blanda alla torra ingredienser i en skål. Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan skål till en början. Slå ihop allt i skål 1.

Stek ca 10 cm stora pannkakor med smör i en stekpanna.

Servera med frukt eller bär, lönnsirap och/eller smält smör eller vispadgrädde.

2 kommentarer:

Therese/zill sa...

Njaaae, jag är mer för lyxig äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt, peppar & cayennepeppar vispas ihop & sen ner i varm stekpanna. rör i botten på pannan tills röran stelnat något) och köttbullar när det kommer till helgfrukost :).

Gin/Ginny sa...

Mmm.. det är också gott! Har dock ätit ägg så himla mycket att jag tröttnat lite (körde ju GI, och då åt jag ägg varje morgon.. detta är INTE GI. haha)