fredag 28 augusti 2009

de e ba å åk! Eller?

jag har inget körkort. Av en massa hundra olika anledningar/bortförklaringar jag inte tänker skriva här, så har jag inget körkort. Men ett stort faktum till att jag inte har något är för att det kostar mycket pengar. Pengar jag inte har för tillfället. Pengar jag väljer att lyxa till vardagen med, för mig och alicia för, istället för att spara till ett körkort. Det jag fascineras av är kommentaren "du får väl skaffa dig ett körkort?" eller favoriten "VARFÖR skaffar du inget körkort?" jag borde skaffa ett, jag vet. Jag borde ha fullföljt utbildningen när jag startade, jag vet. Men tror folk på allvar att jag kan skita ur mig pengar till ett körkort hur som helst? "åk till umeå! Där är det visst billigt" newsflash: "billigt" betyder fortfarande att d kostar! Och allt är relativt. Nåväl. Det är inte så att jag inte vill ha körkort. Tro mig, jag skulle mer än gärna slippa vara beroende av tåg eller skjuts. Jag skulle gärna slippa gå till dagis i regn och snömodd. Men just nu är jag "ensamstående" småbarnsmor på en deltids lön.  så om inte du tänker sponsra mig med mitt körkort: get off my back!

1 kommentar:

trollbottom sa...

Dessutom är det väl bra om man istället för att ta bekväma bilen tar lokaltrafiken. Dels får man ofta gå en bit, vilket medför vardagsmotion och dels sparar man på miljö och pengar.

Och jag kan lova att det är definitivt inte billigt att ta körkort här i Umeå heller ;)