måndag 27 december 2010

Om att vara på gränsen till nervsammanbrott..

Det är nattning i huset. (sen klockan 19:30)

"jag kommer sakna dig imorgon mamma!"

Vi pratar om det en liten stund. Hon lägger sig tillrätta, men donar med en massa annat.

jag suckar tyst

"mamma tyst.. jag sover!"

Det är tyst en stund

"Mamma.. du får inte sitta där så supersuper länge.. inte till klockan tio!
Jag: jag kommer in sen. Jag ska inte sitta länge.
Alicia: tänker du sitta där till tio!? Du får sitta där till fem!

Hon räknar till fem.. och jag börjar tro att hon tänker somna.. My bad.

"mamma! det kommer inte bli någon julafton! eller julmorgon!
ingen julkväll!"

Ny suck från mitt håll

"mamma jag får ingen luft! det finns ingen luft här inne! och jag kommer inte sova utan luft!"
jag VILL inte sova!"
*hackar tänder*
"det kommer stora tårar.. kolla vilka stora tårar jag får!

"Mamma.. får jag ingen luft. får jag luft mamma.. mamma.. mamma.. får jag luft?"
"Jag vill inte prata mer med dig nu Alicia, nu får det vara bra!"

Det blir tyst.

"JAG FÅR INGEN LUUUFT!"


Inga kommentarer: