tisdag 21 december 2010

Tiden går..

och man jobbar och jobbar och tjoff så har det gått 3 dagar sen man skrev sist. och så jobbar man lite till och så inser man att det bara är 3 dagar kvar, sen är det julafton och var är julstämningen och skulle man göra knäck kanske eller kola eller fuckingjävla mozartkulor och har jag köpt alla julklappar nej jag får köpa julklappar på torsdag ihop med alla andra människor i hela stan som inte heller fått julstämning och inte kan planera och inte komma ihåg från år till år att det blir en julafton även i år och vad fan ska jag ha på mig då allt jag har sitter ju som en påse potatis för inte har jag gått ner de där sabla kilona till i år heller. Fan.

Men så inser man att jul är bara jul. Drar en repa med dammsugaren, plockar undan det värsta och sätter sig med en påse köpt godis och ett glas julmust och kramar sin finaste bästa unge, och luktar i hennes hår.

En avslappnad mamma är en glad mamma är en bra jul. Oavsett hemmagjord knäck eller inte.

Och om det här tempot ska hålla i sig, så önskar jag redan nu alla där ute en riktigt

god jul! Merry Christmas! Gladelig Jul!
Fröhliche Weihnachten! Hyvää Joulua!
Sretan Bozic! Vrolijk Kerstfeest!





1 kommentar:

zill sa...

Så jäääävla rätt Gin. Det är helt sanslöst egentligen, att folk jobber upp sådan hysteri över jul. Jag gillar verkligen detta; en avslappnad mamma är en bra mamma är en bra jul... Det går faktiskt att applicera på det mesta; en avslappnad kollega är en bra kollega är en trivsam arbetsplats. Faktiskt.

Iaf, god jul & gott nytt år. Ta hand om dig.