söndag 30 mars 2008

dop och solsken..

Telefonen ringde klockan 9 imorse. Det var L.

L- skulle du på dopet idag eller?
J - just ja, det var klockan ett va?
L- nej.. klockan 11.

Shit! Bara att slänga sig in i duschen och göra sig iordning. Och vad sjutton har man på sig på ett dop? Kände mig nästan på väg till begravning när jag såg mig själv i spegeln, men sambon muntrade upp mig och sa att det rosa i det svarta liksom piggade upp det hela. Tack du.

Dopet var fint, men lite för långt. I alla fall för en annan som har en ettåring som inte uppskattar det där med att sitta still alltför långa stunder. Nej, upp och stå, ner på golvet, upp igen. Vilja "läsa" psalmboken. Bli arg för att man inte får läsa psalmboken. Så, sådär höll det på. I 1½ timme. Så jag kanske ska skriva "dopet var fint, tror jag". För jag missade en hel del av att ta hand om dotra.

När vi sen kom ut, somnade hon på 5 röda. Och jag gick en långsam promenad hem för att njuta av solen. Underbart!

Nu ska jag unna mig någon kaka och kanske lite te efter maten.. det gäller att passa på :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit, då fick du verkligen snabba dig! Vad blev det för outfit? :)