måndag 31 mars 2008

Vårvärme och Paulúndyrkan..

Våren är här... igen.. :)

Gick en promenad med vagnen till dem vi köpt den hos, hjulet hoppade av bara huxflux när jag körde här i helgen! Sen gick det inte att få tillbaka den igen, så det var vi och fixade. Blev alldeles svettig, trots att det vi varken gick fort eller särskilt långt.

På vägen hem smet vi förbi ICA och köpte frukt.. nya tag här hemma nu. Fastnade nämligen framför tv:n imorse, ett föredrag av Fredrik Paulún. (där har ni även en länk till programmet jag såg i morse) Jag älskar Fredrik Paulún. Han är så vis. Jag tror man kan kalla honom för min guru. :) Brödet jag bakade igår är av hans egna märke faktiskt. Och det var ruskigt gott! Stod mig dessutom på det ända fram till lunch! Det är inte ofta som sötsuget inte finns där på förmiddagen.. men idag höll det sig borta!

Nästa steg (HA!) är att köpa en stegräknare hade jag tänkt. Mest för att det skulle vara intressant och se om man kommer upp de rekommenderade 10 000 stegen man ska ta per dag och sen ta det lite längre från där.

Men det får bli nästa månad. Nu är det födelsedagskalas-bakande och presenter som gäller för hela slanten. Tänk va: om 8 dagar fyller vår lilla tös 1 år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå bruden!

Själv så pratade jag med din guru i butiken här för han demade sina varor. Han tyckte jag säkert var ap jobbig för att jag ställde så mycket frågor. Men tatatataaaaaaaaa nu kan jag prata vikt igen. Har kört GI i 1,5v och gått ner 2,5kg!!! Det du! Mäkta stolt är jag! Stegräknare ja, det skulle vara skitbra att ha. Är de dyra?

Vi får peppa varandra!

Kram banan
Supermumy