söndag 30 mars 2008

Misstankar

Jag börjar misstänka varför min karl inte friat till mig än.. jag är en dålig husfru.

Skulle baka bröd idag. Ni vet sån där färdigmix, typ tillsätt vatten. Inte ens det klarade jag i rätt ordning. Det var tillsätt jäst och vatten. Missade jästen. så den hade jag i efteråt. haha.. vi får väl se hur detta slutar.

Antingen är jag en dålig "husfru" eller så är det inte en så bra idé att baka när man är själv med en liten tös hemma? Vad tror du? :P

Uppdatering om brödet följer :)

16:12

Brödet ser nu ut så här, har först fått jäsa 30 min i bunke och sen 60 min till snart i formarna. Nu ska de penslas och skjutsas in i ugnen. Ni får se färdigt resultat om cirkus 45 min :)






16:25



Man kanske ska sätta på ugnen också! >_<


17:27


Nu så, nu är bröden klara. Återstår bara att smaka när de har fått svalna lite. De blev ganska fina för att vara allra första gången jag ger mig på att baka bröd. Eller vad tycker du?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, de ser ju jättegoda ut! :D

Bitterdarling sa...

Ja, eller hur! Tack vare dig.. :)