söndag 28 februari 2010

Ett långt och fullkomligt ointressant (?) inlägg :)

SJ anser tydligen att man inte ska få åka till Västerås från Eskilstuna på en söndagmorgon, utan har därför satt in första tåget klockan två. Det sätter ju lite käppar i hjulen för oss som inte har körkort, men som faktiskt jobbar söndagmornar och som är beroende av tåget.

Detta gjorde alltså att jag fick åka till jobbet idag med min arbetskamrat som börjar ännu tidigare än mig, (8:30 istället för 10:30). *gäsp* Blev hämtad kl 8 och sitter nu bara av en massa dötid fram tills det är dags för mig att göra entré.

2 knäckemackor med salami, en kopp te och en apelsin, en kopp kaffe och 2 (ja ok då.. 4) ballerina kladdkaka senare, masade jag mig in till kontoret för att skriva detta oerhört ointressanta inlägg.

[föreställ dig en bild på detta här]

Igår var det schlager ju! Alla låtar är ju bra, men ingen av dem hör hemma i en schlager anser jag! Sen är jag ju inte 100% intresserad, utan det är mest något att samlas framför. något annat än en film. Och musik är ju alltid musik.

För att fortsätta på ämnet "vad min karl gör för mig", kan jag ju skriva att igår när jag kom hem hade han gjort så fint med ost och kex, cider, vindruvor och päron. I förrgår, fredags alltså, bjöd han mig på restaurang, bara för att. 3 rätters middag med tillhörande flaska rött vin, satt inte helt fel kan jag ju lova!

Dessutom har jag lagt in om semester i april, då han och jag ska ta oss till hufvudstaden, för att bo på hotell och äta sushi. (mja, det lär väl bli jag och hans bror som står för sushiätandet, men middag i trevligt sällskap är alltid middag i trevligt sällskap!)

Sa jag att det var stiltje i mitt liv? Jag måste äta mer socker! (nej fan, imorgon är det operation kolhydratsdumpning som startar! Men den här gången har jag någon som kan hjälpa till att puscha mig! Om inte annat är broderns nedgång på 28 kg (!!!) en rejäl sporre kan jag lova!)


(och ja.. om du undrar.. jag gillar paranteser! :P)

4 kommentarer:

Jessica-Egomamma sa...

DÅLIGT SJ. Fast det var väl ingen nyhet att de inte är några proffs när det gäller service..
Etuna.. tja vi kanske inte bor på samma gata direkt, men inte sååå långt ifrån varandra. Jag (vi) bodde i Västerås till förra året i Juni, då vi flyttade till Enköping där sambon jobbat hela tiden sedan 2007 när vi träffades. Innan dess var jag Katrineholmare fast uppvuxen i Vingåker. Min äldsta sons pappa bor i Etuna dock. Så jag förstår att det är lite Wisteria Lane-känsla även för dig, tänk om du bor granne med honom liksom, haha. (troligen inte men ändå..)

Åsa sa...

jag är också sur på SJ, hela förra veckan fick jag spendera kvällarna själv eftersom tåg efter tåg varit inställt när oskar skulle åka hem från jobbet, han jobbar i stockholm.

Smart att passa på att äta ballerinakakor när du dagen efter ska sluta med kolhydrater!

Anonym sa...

Till frukost kör jag 2dl filmjölk eller naturell yoghurt med solros och loppfrön, 1 skiva sport knäcke extrem med ost eller skinka och minst ett ägg. Jag aktar mig lite för ägg eftersom jag fick ont i njurarna och har haft problem med gallan, men 2 försöker jag äta varje dag. :) Bacon har jag ruggit svårt för till frkost och jag gillar nästan bara kokta ägg.

Mother, Married & Twenty sa...

svar: ja tyvärr är det väl så. Sjukt att det överhuvudtaget finns lagar som förbjuder aborter, för om man nu ska göra en så bör man ju helst utföra den så tidigt som möjligt.