söndag 20 februari 2011

Härlig helg (med liite smolk i bägaren)

Idag har varit en riktigt bra dag. Eller ja, hela helgen har varit en riktigt bra helg snarare!

I fredags kom älsklingen hit, äntligen, och vi firade lite alla hjärtans/3 månader med vin och räkor. Myyys!

Igår var vi och firade pappa som fyllde, och idag har vi varit hemma. Det var tänkt att vi skulle hem till en kompis som fyller i veckan och fira honom, men plötsligt började Alli klaga på huvudvärk och blev varm, så vi stannade hemma.

Nu på kvällen har hon legat i stora Älsklingens knä och vilat efter att hon fått en alvedon. Ska det bli vår tur nu då alltså? Vi har ju faktiskt varit ganska förskonade mot sjukdomar den här vintern..

Nåja. Vi fick i oss lite god mat i alla fall. Nu har han åkt hem och jag sitter och försöker finna ro i själen att sätta mig och läsa lite "Butiksmatematik". På tisdag ska jag nämligen åka på kurs genom jobbet och vill gärna vara lite förberedd. Har ruskig ångest över det hela, inte nog med att jag ska umgås med nytt folk en hel dag, jag ska dessutom räkna matte..

Jag och siffror har inte haft en bra relation någonsin i mitt liv. Vi får se om vi kan börja om på nytt den här gången ..



Såatteh..

Inga kommentarer: