måndag 25 januari 2010

En Måndag.. inte som andra måndagar

nej, idag har faktiskt varit en riktigt bra måndag.

Först och främst fick jag vakna i "rätt" säng. Dvs bredvid den man jag älskar, samt av en hejdå-puss på pannan. iväg till station, tåget är i tid och: hoppsan hejsan, ser man på! SJ bjöd t om på kaffe idag uppe på perrongen! Trevligt, trevligt.

Sen flöt dagen på i lagom takt jag hade press på mig, men inte så jag hamnade i "stress-mode" utan jag fick saker och ting gjorda. Dessutom behagade Arla komma lite tidigare så jag hann med ett tidigare tåg hem = slapp sitta av 1½ timme dötid på jobbet mellan att ha slutat och vänta på nästa tåg! Yeey!

Sen hade jag ett mindre missöde med att traska in i en provhytt för att prova byxor. Det var inte så smart kan jag säga. Vinterblek hy och vinterslitet hår. Lägg därtill på "osminkad" och "äter pencillin mot halsfluss" så kan ni ju gissa hur attraktiv jag kände mig efter det. slutade med att jag gick och sa "jävla" hela vägen hem = ännu mindre attraktiv... Nä, byxorna passade inte. Men det har vi glömt nu säger vi. Sudda, sudda!

Nåväl! Nu sitter jag och läser runt på lite bloggar, efter att vi har varit och ätit på en indisk restaurang här i stan och väntar på min karl som duschar. Sen blir det filmtajm..







Med en nyduschad karl?! YEAH RIGHT!! ;P

Inga kommentarer: