lördag 9 januari 2010

Väluppfostrad in i det sista..

efter att ha varit i luven på varandra konstant hela eftermiddagen/kvällen, jag och Alicia, erbjöd sig J att ta ta nattningen med Al, så att jag skulle få sitta lite i lugn och ro.

Allt börjar jättebra, men tillslut kommer de ord som skär sönder mitt hjärta, en liten bit i taget.

"Jag vill ha min mamma! Jag vill ha min mamma!"

Säger som Als farfar sa en gång när han skulle beskriva smärtan han skulle åsamka Fritzl, om han fick tag i honom "och så lite salt.. och citron!" i mitt redan trasiga mammahjärta..

Hör hur J tröstar och pratar lugnande och så säger han:

"Men du ska ju sova nu"

och då kommer det svar som gör att jag i allafall kan luta mig tillbaka med tanken att trots att hon och jag bråkar som vi gör, så är hon i alla fall väluppfostrad när hon är med andra, ungen:

"Nej tack!"




1 kommentar:

Pline sa...

Hihi din lilla flicka är verkligen en liten humorlåda..
=)

Hoppas ni är lite gladare på varandra idag!

Kram