måndag 11 januari 2010

Spice up your life!

Scenario 1: Jag plockar i sovrummet och bäddar sängen. Alicia leker i vardagsrummet med sin nya Hello Kitty-servis. För första gången verkar hon faktiskt rätt nöjd med att leka själv.

"jag häller socker, mamma?!" (japp, redan här borde varningsklockorna ringt. Men icke.)

"Mmm.."

Kommer ut i vardagsrummet. Vad möts jag av? Jo, synen av ett vardagsrumsbord täckt med grillkrydda!

"jag hälle socker mamma!"

Scenario 2: Jag har (återigen) annat för mig. (Gud förbjude, jag vet det nu! men en kvart! Jag begär inte mer!) Alicia leker i köket, med.. ja, vad vet jag. Japp. Det var en sån dag. Hon kommer in vardagsrummet och visar upp sina handflator.

"Titta mamma!"

Händerna är täckta av något brunt. Jag vet på en gång. Kanelpåsen!

"NEEJ!" ropar jag förskräckt. Vilket resulterar i att hon sätter händerna för öronen. som även håret hänger över. Vilket resulterar i att min dotter luktar kanelbulle resten av kvällen.


Är det en bulle? Nej, det var visst min dotter. My bad.

1 kommentar:

Åsa sa...

hahahaha! Så fort man vänder ryggen till så passar de på!!