tisdag 19 januari 2010

Så ÄR det!

Häromdagen när jag var lite missnöjd med mitt liv och hur det har (ur)artat sig, stod jag på jobbet och gjorde ordning brödet som skulle tina och jäsa till dagen efter. Det är en stund då man kan sväva ut lite i tankarna..

"Hur skulle mitt liv ha sett ut egentligen om jag inte hade fått barn?"

Jo, jag hade antagligen festat en del. Fortfarande kunnat köpt mitt smink på Make up store utan att blinka (245 spänn för en foundation. Jag menar.. Seriöst?!) Jag hade fortfarande ansett att var festen skulle vara, och hur jag skulle ta mig hem vara mina största problem i livet. Kanske hade jag bott i en trea i västerås idag, kanske hade jag bott i en etta någon annanstans.

Kanske hade jag börjat plugga. Psykolog kanske. Lärare? Eller utbildat mig till både makeup-artist och nagelteknolog, som fortfarande är mina största karriär drömmar, men som idag inte kommer att kunna besannas. Börja studera idag? Inte en chans.

Jag kanske hade varit förlovad. Kanske singel.

Men jag hade med all säkerhet aldrig fått känna hur det känns att älska någon så starkt.

Och, jag hade aldrig, aldrig hittat ett kort som strålar så mycket stolthet, som jag gjorde idag:


Mitt hjärta. Mitt liv. Min älskling.
Inget annat betyder egentligen någonting, så länge jag har dig vid min sida.
Kom ihåg det. /Mamma


7 kommentarer:

zill sa...

Åååh! Vad fint! Jag funderar väldigt ofta på hur mitt liv skulle ha sett ut om jag inte gjort ditten eller datten. Men allt som oftast handlar det inte om hur det skulle ha varit, utan istället om att se på hur ens handlade har resulterat i hur det är NU. Som exempel; om jag inte hade träffat fd sambon, hade jag inte flyttat till skövde och börjat jobba på kåren där. Och då hade jag aldrig träffat min älskade vän & livskamrat, och ännu mindre blivit tillsammans med honom. Ungefär. Kram på dig & Al!

pethra sa...

nu fällde jag en liten tår här hemma. så fint.

men du. klart du kan plugga? det finns tilläggslån och extrabidrag för att man har barn ochsåvidare. inget är omöjligt. om man verkligen vill.

pline sa...

*Snyftar*
Det ni har är unikt. Precis som alla andra föräldrar och barn.
Jag är så glad att jag får träffa er ibland och att jag får läsa om era äventyr!
Massa kramar

Lilla jag sa...

Klart du inte ska lägga dina drömmar på hyllan. Jag studerar till lärare, ett år kvar, och har en liten tös här hemma. Visst kan det vara bökigt ibland men inte värre än att jobba.
När du känner dig redo så tuta och kör.

Mother, Married & Twenty sa...

Fin bild!

Jag bara undrar; vad är det som hindrar att du utbildar dig till det du drömmer om nu även om du fått barn?

Anonym sa...

Hej igen!

Har svarat (ett låååångt svar) i min blogg. Gå gärna in och läs (jag ville inte svara här eftersom det var så bundet till ämnet där).

Vilket fint kort på er! Men jag håller med de andra - så klart det är tungt att plugga samtidigt men jag är övertygad om att du fixar det om du bestämmer dig!

SusannaT sa...

plugga kan du absolut göra. fast lättare utan barn men det går med oxå. :) jag loooovar :D ja ibland tänker man på hur mitt liv skulle vara om jag valt en annan väg.. eller utan barn..