fredag 3 juli 2009

Härligt avslut på kvällen..


efter att vi kom hem från Papas Tapas igår, satte vi oss på balkongen och bara njöt av varsitt glas vin (och vatten!) och pratade lite..
Menyn innan hade bestått av detta:
Jag:
Pan Con Ajo. Två gyllenbruna härligt doftande vitlöksbröd.
Pinchos Papas, Två stycken små kryddade oxfiléspett som serverades med klyftpotatis och aioli. (Papas Tapas flaggskepp).
Gambas tigres. Vitlök- och chilimarinerade tigerräkor som halstrats i sitt skal och serverades med en klick aioli.
Quesadillas. Två vetetortillas-bröd med smält ost, serverades med salsa och vitlökssås.
J:
Pan Con Ajo.
Pinchos Papas
Gambas pollo al ajillo. Frästa räkor, kyckling, röd lök, paprika och champinioner i en mix av vitlök och chili. Serverades kokandes med vitt bröd.
Quesadillas a la Mexicana. Två vetetortillas-bröd med köttfärs, lök och jalapeño. Serverades med salsa och vitlökssås
Till detta drack vi först varsin Sangria, och sen drack jag en Wasabi/Lemon xider och J drack en Sol?
Så otroligt gott! Men behöver jag skriva att vi luktar lite vitlök idag? ;)
Efteråt gick vi en liten promenad innan vi avslutade på balkongen, som sagt.
Nu ska jag snabbt göra ordning mig för att åka till jobbet. Ikväll kommer en gammal gammal vän till mig, över. Ska bli så trevligt!! :)
Tjingeling på er!


2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Det där lät ju inte helt fel..MKT gott!! O att sedan avsluta med lite vin måste ju ha varit som pricken ovan i:et =)

Trevlig helg! Kram

Miss Goldie sa...

Hej på dig!
Länge sen sist! Hur har du det? Enligt vad jag förstår har du en ny kille i ditt liv - härligt!!! Du ser jättesnygg ut på fotot dessutom!

Scrappar du nåt? Kan man få se dina layouter nånstans, jag är ju så nyfiken!

Soliga kramar från mig!