torsdag 2 juli 2009

Torsdag

Suttit på balkongen hos J en stund och läst vidare i min bok "Fölungen" av Richard Fuchs (tanken slog mig att det är roligt att han skrivit en bok om en pojke med hästhuvud när han själv heter Fuchs i efternamn.. fux = en färg på hästar)

Nåväl. ska sminka mig lätt och klä på mig för att åka och klippa mig! Och sen blir det lunch med vännen A.

Och det gör jag till denna



Ja just ja! Råkade ju ut för en liten olycka igår på jobbet! skulle fixa tomglasmaskinen, som inte ville funka. Det hade fastnat en flaska i den. Tar tag med ena handen och drar. Den sitter fast som berget. Jag tar i med båda händerna.. den sitter fast.. den sitter fast.. Den släpper! och jag tjongar in i järnställningen maskinen står på, med pannan.

"AJ JÄÄÄVLAAAR!" utbrister jag (väldigt) högt, samtidigt som jag måste böja mig framåt för att dels hålla tillbaka tårarna, dels försöka få bort alla stjärnor framför ögonen, med bara en tunn vägg mellan mig och kunden som skulle panta när felet upptäcktes.

och tror ni maskinen började funka då? Nä. chefen fick komma. "vad har du gjort?!" utbrast han när jag kom ut från lagret med handen över pannan. "jag slog i huvudet" sa jag och slet åt mig första bästa kalla. en Yalla yoghurt, och höll mot huvudet. Han försvann och kom sen tillbaka med en sillburk. "här, glas kyler bättre än plast!" så där gick jag inne på lagret med en burk Abbas dillsill tryckt mot pannan.

Var det någon som sa dagens outfit?

Idag är jag öm, med bula och blåmärke, men det är inget lite kaffe från Waynes coffee inte kan råda bot på! :)

puss puss! ;)


1 kommentar:

Pline sa...

förlåt.. *fnissar* men du gav mig ett litet garv där,,, hahah jag vet hur det känns! Jag kom ut ur mjölkdisken en gång med en blodpudding över ena ögat.. :P när jag jobbade på willys i Uddevalla hahah.. men gumman!! fortsätt jobba på! vi kan inte lyckas med mer än att roa andra! puss