fredag 19 mars 2010

Mina tatueringar...


Smilla ville veta var jag har mina andra tatueringar och efterlyste också bilder. Och vem är jag och säga nej?

Min första tatuering gjorde jag på Nasty Art Tattoo i Eskilstuna direkt jag fyllde 18 år. Jag fick bara en sak sagt till mig från min mor. "bara du inte kommer hem med en jävla ros!" och det gjorde jag inte. Det blev ett litet japanskt tecken, som fick sitta på vristen. Alicia frågade mig igår om jag hade tatuerat en julgran!


Tatuering nummer 2 fick hamna i svanken. Nu var mamma inte lika glad. (jag tar inte ens upp vad pappa tyckte, jag tror inte det skulle lämpa sig i skrift ;P)

Hade hittat motivet i en tatueringstidning. Döm om min förvåning när jag sprang på en tjej på krogen som hade EXAKT samma tatuering fast i modell mindre på armen. Hon blev SKITARG! Hon hade gjort sin i USA och han hade lovat henne att inte lägga ut den. Så var det med det. Så vi är i alla fall två här i Sverige som har en sån här:


Nasty Art Tattoo, Eskilstuna


Sen blev det då dags för tatuering nummer 3. Motivet var klart. Men var skulle den sitta? Till en början skulle den sitta från höft och ner mot knät på utsidan av mitt högra ben.. men jag fegade ur.. Den här gången var det många turer till tatueraren som från och med denna gång alltid varit Patrik på Blue Lotus Tattoo i Eskilstuna.

Motivet är taget från orginalbilderna från Sagan om ringen. Det skulle från början ha prytt Arwens koger, men fick inte vara med. Nu pryder det min rygg istället.


När Alicia föddes bestämde jag mig för att tatuera in hennes namn. Smet förbi på en av Alicias sovpromenader.

Han: "men du skulle göra dotterns namn var det inte så ?"
Jag: "ja precis"
Han: "jamen då gör vi den på en gång då!"
Jag: "haha! javisst!"
Han: "jag ritar upp den så får vi se"
Jag: "Är du seriös alltså?! Men Alicia ligger ju i vagnen här utanför och sover!"
Han: "Jamen Jocke hjälper dig lyfta in vagnen! Kom nu!"


Och så var det med tatuering nummer 4.



Och nu blev det alltså de här körsbärsblommorna som
fick bli nummer fem. Den känns väldigt liten mot de övriga jag har.. men det är kanske en vanesak. Eller så får jag väl förstora den när tillfälle ges ;)


2 kommentarer:

Åsa sa...

Jättefina! och jag är mycket glad över att du inte åkte utomlands :-D

Fröken Upp&Ner sa...

Va fina! Och va modig du är!Jag har alltid velat ha en tatuering men inte vågat göra det. Har lite smärtfobi. Sen har jag beslutångest också. :-D