lördag 17 april 2010

Är jag en hönsmamma eller är det något som är knasigt i detta?

Två av mina vänner har haft en status på Facebook, under kvällen, som lytt:

"Kan ALLA som har möjlighet klistra in detta i sin status??? Tusen miljoner Tack!!!!! 12 åriga Anton är fast och ensam på flygplatsen London. Vet du någon som är där och ska åka bil/buss eller liknande därifrån som kan ta med honom denna lilla Roma-bo (Gotland) så han kan få komma hem! (/namn/. Sök upp ... henne på Facebook och skicka meddelande eller ring XXX-XXXXXXXX.)"

Sen fick jag även se att han tydligen var på väg hem nu. Jovisst, jag hade gärna lagt upp detta på min status för att hjälpa. Visst, jag tycker det är skönt att han är på väg hem.

MEN!

En tolvåring - ensam i London? Varför? Är det bara jag som reagerar på detta?

Och jag skulle aldrig, aldrig, aldrig våga låta Alicia åka med några främlingar som säger sig ska åka till Sverige!

Det kan ju vara vilka galningar som helst som tar tillfället i akt! Vaddå? Pedofiler? Vad är det?

Nej. Jag tycker det här var fullständigt galet, från början till slut. Bara att hoppas att detta får ett lyckligt slut!

2 kommentarer:

Mamasnest sa...

Han kanske hade släkt eller till och med pappa i London?!
Min son har åkt ensam till Sthlm för att bo hos min bror ett par dagar och då var han 11 år. Min mans föräldrar vill att vi skickar honom ensam till dem i Kanada de år som vi inte har råd att åka hela familjen, men det känns kanske lite magstarkt. ;-)
Jag håller med om att det låter väldigt riskabelt att skicka sitt barn med någon man inte känner, finns inte en chans att jag skulle göra det. Varför tog inte mamman sin egen bil och åkte dit och hämtade honom?!

åsa sa...

Jag håller emd diG! helt galet! och det knäppaste är ju att på flygplatserna är ensamma barn markerade som just ensamma med ett halsband så det ska bli EXTRA lätt för "fula gubbar" att ta dom.

Och var i helvet är dom han hälsade på då (antar att han har släktingar eller nåt i London eller i närheten)? Har de bara dumpat homom på flygplatsen??