måndag 26 april 2010

vad sa hon nu?

hämtade "min" vagn hos alicias pappa idag efter dagis. Han hade en massa kompisar över. Jag kommenterade det lite snabbt och sa att de skulle nog leka. (lajva/rollspela känns för svårt att förklara) nu på kvällen står alicia och tänker.

"de är kära mamma.."
"vilka är kära?"
"alla killarna hos pappa"
(här bryter både jag och J ut i ett fniss)
"nää.. De är inte kära, men de tycker nog om varandra.." svarar jag sen pedagogiskt. "pappa och X är ju kära i varandra. Och jag är ju kär i J. Då pussas man och kramas"
"ja.. Jag är kär i dig!" (sötaste!!)
"vem ska du gifta dig med då?" inflikar J.
"mammaa.. L (j's dotter) och mina kusiner!"

Nu ikväll vid nattningen fick jag frågan VARFÖR man blir kär!
"ehh. det är när man tycker om någon väldigt väldigt mycket.."
"mmm.. Och om man är snäll.. Då får man glass!"

Så det så!

2 kommentarer:

Chellio sa...

Hahahaha ser framför mig ett gäng rollspelande män som är jättekära i varandra:)) min äldsta dotter är kär i mumin. - jag älskar faktigst mumin brukar hon säga om vi ibland suckar lite över att ALLT måste var med mumin.

Chellio sa...

Hahahaha det blev visst väldigt snuskigt!!!=))