onsdag 14 april 2010

Romantisk och fullkomligt underbar helg!

Älsklingen och jag var till storstan i helgen. Hufvudstaden. Stan som aldrig sover. Jag är fortfarande trött. Men åh, vad underbart vi hade det!

Vi mötte upp J's bror på centralen och började med att checka in på hotell Hellsten. Och vilket underbart hotell detta var!

Jag blev kär bara jag klev in i loungen. Ett lugn spred sig genom hela mig bara av atmosfären..



Vi fräschade upp oss lite snabbt och fick sen the grand tour av M (J's bror) Vi åt sushi på Sushihuset (bästa sushin jag ätit EVER!) drack kaffe på Nespresso boutique och köpte tryffel på chokladfabriken.

Sen gick vi runt och kikade i lite butiker, tills det blev dags för M att dra sig hemåt för att påbörja middagen. Jag och J gick runt lite till, för att sen dra oss tillbaka till hotellet en stund.

Vi åt lite av de champagnetryfflar vi fått av M och T, när vi kom till rummet (underbara! Tack!) sen var det direkt till att åka hem till dem för en liten middag.

Jo tjena. Litet finns nog inte ens i deras vokabulär. Men inte mig emot ;P Möts i dörren med champagne. Kliver in i deras UNDERBARA lägenhet (jag flyttar in när som helst, jag kan få plats i en garderob, jag lovar!) och där har M gjort snittar i alla dess former. Det var med brieost, det var med renfilé och pepparrotsvisp, det var med parmaskinka och tomat och balsamico.. mmm... och mer champagne.

Till varmrätt hade han gjort parmalindad kycklingfilé med råris och kokta grönsaker. Vin till det. Och när vi ätit oss närapå mätta på detta... då kommer han fram med en fantastisk panacotta med mangosås, färska hallon och passionsfrukt.

Kvällen avslutades inte förrän halv 4 på morgonen, efter otaliga glas vin och mycket goda skratt!

Vilka härliga människor jag fått in i mitt liv!

Tillbaka på hotellet var det bums i säng. Och vilken säng sedan!



och så vyn ifrån sängen:


Morgonen därpå var vi rätt sega, kan man lugnt säga. Missade t om hotellfrukosten, om man nu vågar säga det, men jag kan gissa mig till att den varit lika fin som allt annat på hotellet.


Några detaljbilder från loungen:





Tog en ny sväng på stan, åt på Burger King (min första gång någonsin!) fikade på Waynes Coffee och tog sedan tåget hem.. till lilla byhålan.

Jag är så kär. Och jag är så lycklig.

Tack J för att du är en så fin människa och för att Du gör allt för att jag ska må bra. Att du lyfter mig när jag mår dåligt, håller min hand när jag är osäker och skrattar med mig när jag mår som bäst. Att du har lugnet och tålamodet att rida ut stormarna som kommer på köpet med mig.

Du får mig i balans. Du får mig ur balans.

och jag älskar Dig!

1 kommentar:

pethra sa...

vilket himla fint hotell, där vill jag bo nån gång. Och vilken fin kärleksförklaring! Kram på dig