söndag 25 april 2010

Jag är trött idag. Så förbenat trött. Drömde massor av drömmar inatt igen. J tittade på mig som om jag gick på droger när jag berättade om dem för honom när vi åt frukost. Eller ja, han sa det rakt ut.

"och vilka droger går du på?"

Älskade.

Men det värsta med att vara så här trött är att jag märker av det på humöret på engång. Irriterad. Lättsårad.

Min sköld är nere. Det är jag och "Kongo-Lasse" idag. Vet du inte vem han är? JFGI.. (just fucking google it). Typ.

Sitter på kontoret efter att ha ätit en god lunch som J gjort till mig. Det är en av anledningarna till att jag har dåligt samvete mot honom just nu. Det är en av anledningarna till att jag just skickade det här sms:et till honom nyss:

"Jag älskar dig, vet du det? Tack snälla för maten :) Vill du gå en sväng med mig ikväll om det inte är alldeles för kallt? Och du? Jag älskar dig! Bara så du inte glömmer bort det..."

För det var han som startade min spiral av irriterade tankar. Fast egentligen var det jag. För jag försov mig. För att jag inte duschade igår och behövde göra det idag.

"Varför erbjuder aldrig HAN sig att göra te åt mig när vi går upp och jag ska till jobbet!"

Tror ni jag sa det till honom. Nä. Jag blev bara Kongo-Gin och mådde illa när jag skulle äta frukost.

Och varför sa jag inget? För den där matlådans skull. Min finaste. som tar hand om mig.

Nu ringer de på mig och jag måste ut och jobba..

Todels!



Inga kommentarer: