tisdag 1 december 2009

Fan också!

Jahopp. Så var det min tur nu då. Först var det J som däckade, sen Al och nu.. tadaa. Moi. Känt ett tryck över halsen och har pratat med väldigt skrovlig röst hela dagen, och nu på kvällen sa det bara Pang! Så kom febern över mig och halsen gör så ont att det t om gör ont att tänka på att prata! Det ni! Tyck lite synd om mig.. snälla?

Som tur var så somnade Al rätt fort, så jag smet upp och letade rätt på en Ipren (jag har gått runt på såna snart i 14 dagar, jag veet, max är 5, men vad göra då?) och så gjorde jag mig en stor kopp te. Vaniljte. Top of the line. Honung hade varit bättre men vad göra?

Imorgon ska skruttan till far sin. Jag ringde ikväll och sjukade mig själv från jobbet.. "nu är det min tur" sa jag. "Du är klen" sa chefen. Tur vi känner varandra privat. :)

Trist dock att "avsluta" de här 3 enormt påfrestande veckorna med att vi båda blev sjuka. Hoppas jag är så pass pigg imorgon att jag i allafall kan komma upp och säga hej då.

Nåväl. Slösurfa lite. Dricka upp teet. Hitta någon halstablett. Försöka sova. Så ser resten av min kväll ut.

Har Du klarat dig från att bli sjuk än så länge den här hösten?


3 kommentarer:

Bodil sa...

Uff, aldrig roligt att vara sjuk. :( Jag var rejält sjuk för några veckor sedan, låg hemma i 14 dagar och höll på att hosta lungorna ur mig. Så jag hoppas verkligen att jag haft min beskärda del nu!!

Krya på dig/er!!

Smilla sa...

Åh nej. Jag har aldrig varit så sjuk som den här skithösten. Dock ingen influensa än, tror jag, eftersom jag aldrig haft någon influensa vet jag inte riktigt. Kanske är någon av alla sjukdomar influensan i alla fall. Vi struntade i vaccinationen också - men sådant kanske man inte vågar skriva högt ;) Vi beslöt oss för att avstå efter dagar av överläggande. Har ni vaccinerat er?

SusannaT sa...

Kyra på er!