måndag 14 december 2009

Pop-pop-pop-i-pop-pop

Jag och J ska gå på bio! Inte ikväll, inte imorgon, säkert inte den här veckan, men snart! Vi funderar som mest på vad vi vill se för något. "Avatar" ligger väl rätt bra till just nu.

Men för att vara ärlig så är jag mest ute efter popcornen!



I dagens Metro hälsa kunde jag dock läsa att en stor "biopopcorn" med smör innehåller 1500 kcal och 116g fett! Om man dessutom lägger till en stor cola så är man vips uppe i lika många kalorier som en "medelstor" kvinna ska äta på en hel dag..

Men det får det faaan vara värt!

Vilken var senaste filmen Du såg på bio? Och var den värd det?




3 kommentarer:

pethra sa...

Hmm. Det låter väldigt orimligt med den kalorimängden. Bäst att låtsas att de bara hittar på, haha.

zill sa...

Jag ska faktiskt antagligen se Avatar på fredag, i Skövde. Men det berodde på om mitt söthjärta har lyckats greja biljetter eller ej. Kommer faktiskt inte ihåg när jag var på bio senast. Tror att det kan ha varit senaste bondfilmen, men är inte hundra...

Pline sa...

Såg den nya Twilight filmen med syrran vad hette den? New Moon? Nåja.. Bra var den ialla fall.. På fredag ska vi se den senaste stieg Larsson filmen! Kan nog vara skoj om inte annat så för att göra något annat än att vara hemma! =)
Hoppas ni får det trevligt!
Kram