söndag 6 december 2009

Inte lätt att vara liten..

För någon vecka sen var jag och skruttan ute och gick. Rätt vad det var utbrast hon "spöke!" och gömde sig bakom vagnen.

"nej, men Alicia, gå inte där, det blir så svårt att köra då. Det är inga spöken här"Hon smög fram för att sen kasta sig in bakom vagnen igen. *snubbel*
"Jo, jag SER spöke! Spöke!"

Då höjde jag blicken och vad fick jag se. Jo en afrikansk kvinna kom gående mot oss, med en stor fladdrande kjol.. och hijab. En lång fladdrande hijab. (iallafall tror jag att det fortfarande heter så när det ser ut så?) Så hela kvinnan HADE formen av ett typiskt spöke, om jag såg henne ur en 2½ årings perspektiv.

Skruttan.

"Men NEJ! Det där är ju en tjej.. i klänning. (tänker frenetiskt, Hoppas hon inte hörde! Och hon börjar närma sig, jag måste få Alicia att tänka på annat och inte utbrista i detta ord när kvinnan kan höra!")

"Hon har bara en sån klänning på sig, hon tycker att hon är jättefin!"

Jag vet inte om jag lyckades. Jag vet inte om kvinnan hörde. Jag hoppas innerligt att hon inte gjorde det!

Jag hoppas att jag nästa gång ska kunna förklara bättre.


1 kommentar:

charlotte sa...

Stackarn drick varmt och drick mkt vatten :)! Hur gammal är din flicka?