lördag 5 december 2009

Så var det lördag då :)

Idag har det varit fullt ös här hemma.

Mamma och pappa kom förbi redan vid 11 och tog ett nappa tag med hemmet mitt. Skönt på ett sätt att nu kunna sitta i ett rent och städat hem, men samtidigt var det lite jobbigt. Jag är snart 30 år och har barn men jag kände mig som 12 igen. Men när jag påpekade det för mamma sa hon bara att de ville göra det här för mig eftersom jag är så sjuk. Sen åkte de och handlade åt mig och fyllde upp kylskåpet för det har jag ju inte orkat med/haft tid med alls sista veckan.

Sen avslutade de sin vistelse med att vi åt mat tillsammans. Gissa om det var gott att få i sig riktig mat! Mammas dessutom. Ingenting går ju upp mot mammas mat!

Nu känns det riktigt skönt att ligga i ett städat (undanröjt) vardagsrum.


Så här såg det ut i onsdagsmorse då Als pappa hämtade henne. Så kan det bli när mamma inte har någon röst att säga till med, samt bara ligger där på soffan och är tråkig!

Ikväll blir det lite chips och lite Polly framför dumburken. Det är ju faktiskt lördag. Kanske blir det lite glögg med. Som sagt. Det är ju faktiskt lördag!

Vad ska ni hitta på?


Inga kommentarer: