tisdag 8 december 2009

Var inte så optimistisk - ljuset i tunneln kan vara ett tåg..

Ja, så känns det ibland.

Var ju (fyll)sjuk en söndag en månad vilket resulterade i lite sämre lön än vanligt nästkommande lön. Denna lön kände jag "åh vad kul, vi ska baka pepparkakor och lussekatter och köpa ny gran och jag ska köpa massa fina julklappar" (den här julen ska tösabiten vara hemma med mig) Vad händer då? Jo.

Tandläkaren.

Drog ut en tand. 1000 spänn tjoff! Och jag vet att man ska ha en buffert så man ska klara såna utgifter, men jag hinner ju aldrig ikapp!!

Tänkte: jaja. Det är som det är. Gran har jag, om än en skabbig jävel som överlevt alldeles för många jular för sitt eget bästa. (17 för att vara exakt!) och julen är ju faktiskt inte bara om julklappar! (hahahahaha.. jag önskar i alla fall att jag tänkte så, istället tänker jag: *gråta*)I januari kan jag börja leva igen!

Vad händer? Jo.

Sjuk i 1 vecka, sitter och väntar på att få komma in och få intyg för en vecka till.

Livet känns jävligt muntert just nu måste jag erkänna!

1 kommentar:

Mother, Married & Twenty sa...

Oj vad typiskt! Det är minsann inte billigt att gå till tandläkaren, har själv en tid nu på torsdag som jag ska avboka. Vet att mina tänder är i bra skick så jag lägger hellre pengarna på annat.