tisdag 4 maj 2010

Att handla kläder till sig själv och inte till barnet...

Jag måste unna mig kläder till semestern. (1 månad kvar nu bara gott folk!) Så igår satte vi oss i bilen (tack snälla pappa!) och drog till Plantagen först.

"men.. vad ska du handla då?"
"Jag vet precis vad jag ska ha.. när jag ser det!"

Slutade med att jag köpte några grässtrån i plast. Föreställer mig dem i en vacker vas med fina stenar i botten, bredvid mitt badkar..

Nej just ja! Kläder var det ja!

Vi drog vidare (eller, jag drog, J hade inget val) till en butik som heter Underbara Hem. Där har de banne mig allt! (Utom kläder...) Och så går man längs kundstråket och så hittar man en liten "stig" åt ett annat håll och hittar fler underbara saker.

Jag hittade i alla fall det här där.
(en fin plåthink att ha fina saker i.. -->)



(och två tavlor 30x91 cm, på den vänstra står det också "If you are patient in one moment of anger, you will escape a hundred days in of regret". På den högra: "An inch of time, an inch of gold; An inch of gold cannot buy an inch of time." Det såg jag dock inte förrän nu när jag skulle fota. Jag blev så betagen över hur vackra de var)

Idag fick jag ett nytt ryck när det började närma sig slutet av arbetsdagen. Kollade upp när IKEA stängde, blinkade lite med mina rådjursögon (japp! Det funkar över telefon också!) och efter jobbet satt vi på väg mot Västerås.

Där mina vänner unnade jag mig så mycket som 3 st plastblommor à 9 kronor styck, en vattenkanna: 9 kr. En vas som skulle kosta 59:- men som gick in för 25:- och en "plastört" för 59:-. (Om någon av Er kan se vad det ska föreställa för ört, hojta gärna!)


Kläderna till mig och semestern?

Erhm.. eh.. hoppsan.

5 kommentarer:

Smilla sa...

Ikea har en farlig inverkan. Jag tror att det är helt omöjligt att åka dit utan att handla.

Chellio sa...

Jag nätshopar nästan bara när jag ska ha kläder. Kommer hem med massor av skumma onödiga Saker annars;))

SusannaT sa...

vilka fina tavlor. o hinken du hittat. :) o en till sak.. vilken fin blogg du har. :)

Pauline sa...

Haha helt underbart.. Kläder är verkligen inte det lättaste att handla!


Och du har så rätt. Lemarc sjunger Lemarc har gått varm här sedan jag hittade den i D.s samling haha helt enkelt underbart...

Bodil sa...

Ahahaha, OJ, vad jag känner igen det där!! Det är så jäkla tråkigt att shoppa till sig själv. Här blir det mest kläder till Vilhelm, allting sitter ju sååå mycket snyggare på honom...