fredag 7 maj 2010

Om idoler..

nu rasar det in inlägg från mig, men det får ni ta. Jag har druckit 1½ liter cola (typ) själv och smällt i mig en 200g chokladkaka.. sockerkick är bara förnamnet!!

Fick en kommentar om mitt förra inlägg om sångaren i Tokio Hotel. Det var Chellio som skrev:

Hahaha det tyckte jag också ända tills min 15åriga syster blev tokkär i honom och tapetserade sitt rum . Lite mycket av det goda kan man väll säga. Mitt ögongodis just nu är Timo Räsänen *slurp*

Och då slog det mig. Jag undrar vilka idoler som får pryda Alicias väggar när hon blir äldre? Själv hade jag NKOTB (New Kids On The Block för er som inte var lika häftiga och slängde er med den förkortningen) som stoora favoriter. Länge. Jag var väldigt kär i Joe, medan min kompis Sabina var kär i Jonathan. Jag förstod aldrig det. Jon var ju värsta tönten!

När Joe däremot sjöng "please dont go girl" så grät jag varje gång. Jag var så kär. (Tills jag insåg att farliga killar var bättre, så jag blev kär i Donnie eller Danny. Mest för att jag inte riktigt kunde hålla isär dem till en början. Men sen blev det Donnie som vann mitt hjärta när jag fick se en konsert (på tv, fick aldrig se en irl) då han får en ros av en liten tjej och han sjöng bara för henne. Awww.. suck.. )

I alla fall. Jag minns den dagen så väl då jag tog fram min lilla lila väska där jag ömt och kärleksfullt bevarade alla mina planscher på NKOTB. Jag tog en efter en och satte upp i mitt rum. HELA mitt rum. Sen gick jag och hämtade mamma och visade stolt upp vad jag gjort.

Mamma blev inte lika imponerad som jag.

Men hon bad mig inte ta ner det utan det fick sitta kvar tills jag själv tröttnade. Vilket var ganska snart.. Det tackar jag för idag, och önskar att jag kommer reagera likadant när Alicia gör så på sitt rum. Nu var ju NKOTB ganska harmlösa mot.. säg Slipnot. But still.



Vem/vilka hade du på dina väggar?

"wow vad har hon för idoler, kolla hennes vägg, förut var det Bambi, vad är det nu för drägg med skägg och flottiga frisyrer!?"




2 kommentarer:

Chellio sa...

Här var min första kärlek http://godblessyouchellio.blogspot.com/2010/01/min-forsta-filmkarlek.html ojojoj vad kär jag var!!! Sen blev det Jan Kask i brainpool som fick mitt hjärta att slå volter...

Åsa sa...

Åh, jag bara ÄLSKADE Take that, vilket ju är ganska exakt lika harmlöst som NKOTB. Jag var sååå kär i Mark Owen och var övertygad om att om vi bara sågs skulle han falla för 14-åriga mig trots att han var 23 år gammal då.

Dock tapetserade jag inte väggarna, jag valde omsorgsfullt de bästa affisherna och satte upp, resten hade jag i en pärm.