tisdag 25 maj 2010

nån som sa "trött"?

nu kliver jag på tåget som ska ta mig till jobbet.. Jag är så ruskigt trött idag! dels var jag uppe lite för sent igår, var tvungen (erhm) att se CSI och sen var det ju CSI NY, som jag gillar ännu mer.

När jag sen behagade krypa ner i sängen fick jag sova en timme innan Al vaknade och saknade sin pappa och sin morfar. sen var cirkusen igång.

"jag vill ringa min pappa!"
"det går inte hjärtat det är mitt i natten.."
"jag vill ringa min moorfaaar!!"
"men han sover också.."
"kan du bära mig?"
"lyft på dina armar då så jag kan lyfta upp dig"
"jag KAN inte lyfta mina armar!"

får upp henne i mitt knä och vi kramas en stund. hon gråter än.

"jag kan inte andas mamma!"
"men om du lugnar dig lite.."
"jag KAN inte lugna mig.. du har stängt av den!!" hon pekar på fläkten. lägger ner henne och sätter på fläkten igen. Hon lugnar sig lite. tills..

"jag kan inte se mamma!"
"du behöver in.."
"jag KAN inte se någonting!! jag vill ha min pappaaa!"

*jag är på mitt happy place. jag är på mitt happy place*

"tänd spöket mamma!"
"ja men sen vill jag att du lägger dig ner och sover. Nu får det faktiskt räcka."

tänder spöket, kryper ner i min säng. Al är tyst en stund.

"jag är hungrig"

som sagt. idag är jag  trött..

1 kommentar:

Pauline sa...

Hej!
Kan ana att du är lite trött idag.. Jisses!

Jag kommer dit 1 juni o stannar till 8 så vi hinner träffas innan du åker!
Härligt! Hoppas det är fint väder då så vi kan gå ut och gå eller nåt!