söndag 19 oktober 2008

Darkness

Jag håller på att dras ner i en hata-mig-själv våg. Jag hatar mig själv att jag inte står emot alla frestelser som är dåliga för mig. Sötsugen, hela tiden. Äter fel. Har ätit chips hela helgen och det kan ju få vem som helst att känna sig svullen.. men jag känner genast att det är MIG det är fel på. JAG är dålig. och dessutom är jag inte bara svullen i mitt huvud. Jag är FET. Jag vill aldrig visa mig naken igen. Hängbuksvin.

Hatar mig själv när det är så här, och det gör att jag hatar mig själv ännu mer. Ond cirkel. Jag kommer ur den. Börjar misstänka att jag har pms. Brukar klanka ner på mig själv extremt mycket mer (än vanligt) när det är den tiden på månaden.

Det gick ju så bra när vi lade om kosten här hemma. Bara lördagsgodis och viktväktarmat. Tränade 2 ggr i veckan. Som blev bara 1 ggr. Men ändå. Jag tränar ändå 1 gång i veckan. Det är mer än jag gjorde för tre månader sen! Men inte ens så kan jag tänka. Nej. Varför tränar jag inte mer? Mer! Om jag kanske skulle prova att bara äta pulver? Om jag skulle prova att köra GI igen? Om jag skulle ta tag i VV.. igen. Om jag kanske skulle ta tag i mig själv och inte vara så jävla lat och slapp kanske jag skulle komma någonvart?!

Jag förstår inte varför jag aldrig lyckas ta mig till målet! Jag vill inte se ut så här. Gärna former, men på rätt plats.

Jag vill verkligen inte se ut så här.

Är fortfarande på jobbet.. men min hjärna håller på att dra ner mig i sitt mörka helveteshål igen. Behöver få sova. Behöver en klippning. Behöver en karaktär. Men det är bara att måla på sig ett leende.. och leka den glada "tjockisen"..

Upp på scen bara! Le och var glad!





Dessutom behöver jag klippa håret.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ouch. Om det är någon tröst så förstår jag precis hur du har det, jag har också sådana perioder, det är hemskt. Du är duktig som kommer iväg och tränar en gång i veckan, tänk på det! Faktiskt! Du har ju besegrat sötsuget förut, du klarar det igen! Jag tror vi alla har lite allmän höstdeppighet med..

Roligt att du hittat min nya blogg btw! :)

Sara sa...

Ja hu för PMS. jag blir i det närmaste självmordsbenägen en vecka innan mens. Fattar inte att man inte kan få hjälp!!! Jag tycker du är skitduktig som kämpar på och tränar! Jag hade verkligen bestämt mig förra vintern och när Friskis drog igång efter jul var jag peppad som 17, köpte sportBH, nya brallor osv. Som tur var köpte jag inte terminskort för jag kom iväg en, jag repeterar EN gång!!! Det kallar jag bristande karaktär! Nu har det ju lite med en överarbetad man att göra men om jagverkligen ville så skulle jag komma iväg.
Unna dig massor med lyxig frukt och nötter att knapra på när sötsuget slår till! Konstigt nog kan jag köpa godis för hur mycket som helst men när jag ser en låda färska hallon för 25:- tycker jag det är dyyyyyyyrt. Knäppt:D
Nu ska här sovas, tills lillebror bestämmer att jag måste upp *gah*

Anonym sa...

Känner igen mig i det där.
Men allt går i vågor, unna dig själv lite gott, bara inte för mycket. (lättare sagt än gjort)
GI är ju en ganska "lätt" viktminsknings metod... som är bra.
Man äter ju fortfarande gott.

Men jag tror du kommer klara det =)
Tror nog inte du är så "tjock" som du själv tycker heller, det känns alltid värre än det ser ut.
Speciellt när man har pms!

Mamasnest sa...

Att träna 1 gång i veckan är mycket mer än vad jag gör, skulle också vilja komma mig för sånt.
Bra jobbat att du är igång, jag försöker också gå ner nu, men jag fuskar för mycket....

RANA sa...

Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.
Du är bra.

:-)

Gumman, kom ihåg det.

För övrigt kämpar jag med samma jävlar.

Kram, Rana

Anonym sa...

Har du funderat på att gå till en dietist?
Dom är riktigt bra och om du fortsätter att må dåligt kan den personen även hjälpa dig att få träffa ngn att prata med. Ngn som hjälper dig att bryta mönster och se på saker på ett annat vis.
*kram*