onsdag 29 oktober 2008

Hon gjorde det igen!

Ni kanske minns att jag skrev om att mitt lilla bus hade hittat en, i hennes ögon, alldeles förträfflig skattkammare att gömma fina saker i? Min säng. Om inte, eller för att bara se vad exakt hon gömt däri kan du läsa det här inlägget.

Nu har hon gjort det igen. Busunge. Har letat som en tok efter mitt bankkort. Alltså det man har för att logga in på sin internetbank. Eftersom det varit borta väldigt länge och jag absolut inte har kunnat hittat det, så ledde det till att vi fick en påminnelse på en räkning som jag har liggandes som e-faktura (vilket skit btw!)

Nu blev det bråttom att hitta kortet! Slet upp och ner på vardagsrummet, (till Alicias stora förtjusning), sambon slet ut hela bokhyllan för att titta bakom (här var alicia inte fullt lika förtjusad längre: ATTA! ATTA! = akta) Men nej. Inget kort. Dessutom hade sambons leg försvunnit också. Tomtar? Vättar? Nej. En liten flicka på 1½ år. Det är allt som krävs..

I VIDEON hittade sambon tillslut 1 st bankdosa, 1 st legitimaton, 1 tågbiljett till västerås, 1 hårspänne samt, håll i er nu, för vi fattar INTE hur hon fått in detta: ÄGGSKÄRAREN. Allt annat fick han ut, men den sitter fortfarande kvar däri. Sitter fast som sten.

Dessutom hittade han min mobiltelefon som jag tappade bort 17 februari i år. Nerkilad långt ner i soffan.. så långt som man knappast trodde var möjligt. För jag har letat mellan soffkuddarna förut. Många gånger.

Dagen efter kom Alicia glad i hågen med en bok, in i vårat sovrum. Lyfte snabbt på madrassen, lade boken där och utbrast nöjt: "TÅ!" (=så!)
"men lilla hjärtat, om du lägger boken där så kanske vi inte hittar den ikväll när vi ska läsa den.." Hon såg länge på mig men så tillslut tog hon bort boken och lade den på sängbordet istället...

Nu gäller det att hålla hårt i sina saker härhemma!

2 kommentarer:

Jag skaffade mig en PT sa...

Been ther, done that! Hur fan lyckas de? De borde få anställning inom industrin eller ngt...

Anonym sa...

Haha, låter inte så roligt det där, det var samma sak med min syrra när hon var liten, fast hon gömde mat istället, så att det låg där och blev gammalt