torsdag 2 oktober 2008

Min lediga dag so far..

Dagen har börjat riktigt bra! Vaknade 20 över 7 imorse, jag och tösen. Gick upp, gjorde välling åt henne sen satte vi oss i soffan och tittade på bolibompa. Hon i mitt knä. Jag med näsan nerborrad i hennes hår. Myyys!


När vi väl fick upp sambon hade vi hunnit äta riktig frukost också. Så var det dags för lunch. Packade ner Al i vagnen och begav oss ner på stan. Till en restaurang som serverar libanesisk mat. Nu åt vi inget typiskt libanesiskt idag men det var såå gott! Åt kolgrillad fläskfile med klyftpotatis och tzatziki. Alicia fick äta från vår mat. Och det gjorde hon glatt med god aptit. Jag är så glad att hon inte är rädd för lite annorlunda mat. Hon åt inlagda kikärtor och svarta oliver som om det vore det bästa hon ätit någonsin. Och när det kom till tzatzikin doppade hon sina klyftpotatis och sög i sig det gottaste. Sötnöt.



Sen när vi ätit färdigt bäddade vi för henne i vagnen och gick sen en kort promenad runt stan. Hon tvärslocknade. Inte ett gnäll, inte ett skrik. Så skönt. Tog vägen förbi Wayne´s coffee på väg hem. Köpte mig en chaï latte och en "devil cake black and white".







Så det har jag festat på precis.. och som ni ser, så har sambon fixat internet till min dator.. sitter kanske inte på bästa sätt nu, men sitter i alla fall vid MIN dator! :) Jag är nöjd så jag..

Nu vaknade Al.. skriver mer senare :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en häärlig dag =) hoppas kvällen blir lika mysig!Kram

RANA sa...

LJUVLIG dag. Glad för din skull!
Rana

Anonym sa...

Skönt att få mysa med din dotter, speciellt när du inte riktigt kunnat göra det hela veckan! låter som en skön dag! =)