onsdag 15 oktober 2008

hejsan hoppsan

ojoj.. Nu var det sådär länge sen jag skrev igen! *bannar mig själv*

Idag när jag kom hem låg det brev från försäkringskassan i brevlådan. F*ck tänkte jag, nu är det något galet med min VAB-ansökan (jag kanske skrev att jag vabbade när Alicia skurit sig i fingret?) Får alltid ont i magen när det gäller försäkringskassan, för det kan ju aldrig vara något bra.. vad var det då? Jo, mina go'vänner. Det ska jag berätta för Eder. Det var ett beslut om att min överklagan inte gick igenom och att jag därför var återbetalningsskyldig.

HALLÅ! Det var 3 månader sen! Jag har redan betalat skiten! Fick jag ju ont i magen igen över det där. (Ni kanske minns att jag inte mådde så bra i somras, då jag fått fel föräldrapenning utbetalad) Nu var det ju så att jag egentligen inte ens överklagade, för det VAR ju fel och jag HADE ju fått ut för mycket. Men som sagt; hallå!? Det var 3 månader sen!

Men eftersom jag inte fått någon påminnelse eller några inbetalningskort från dem så antar jag att de fått in pengarna. För säkerhetsskull ska jag ringa dem imorgon.

Imorgon är jag ledig igen. Underbart med en ledig dag mitt i veckan så här. Vet inte om det står nåt på schemat förutom att ta det lugnt dock.. Kanske blogga ikapp lite ;P 100 inlägg per dag när jag är ledig, och inga däremellan.. Inte bra, inte bra..

Inga kommentarer: