söndag 5 oktober 2008

ekonomisk = snål eller snål = ekonomisk?

Jag vill ha en ny mobiltelefon. Jag vill, jag vill, jag viiill!! Men nej. Sambon är så snål (som i detta fall är ekonomisk) så jag får ingen ny. Just nu kör jag med mammas gamla telefon, som är så omodern att klockorna står stilla när jag tar fram den.


Eller.. jag och jag förresten. När sambon gör det. För det är han som använder den. Inte jag. Hans mobil är trasig. Och vår hemtelefon. Så för att han ska ha någon kontakt med omvärden whatsoever, så lånar han min. Vilket gjort att jag missat sms, (ta inte illa upp, jag har bara inte fått se dem i tid!) samt att de sms jag faktiskt läser, aldrig är riktade till mig. Typiskt! som Nalle Phu skulle säga.

Nej, så högst upp på min önskelista står en ny, blank mobiltelefon. En som man kan sms:a fort med, som kan ta emot MMS och som man kan ta kort med, och som bara känns så där alldeles perfekt i handen när man använder den. Vaddå? Ha en telefon som bara funkar som en telefon? Helloo!?


Men nej. Min "snåla" sambo tycker att mitt abonnemang ska gå ut först, sen kan jag ta ett nytt abonnemang med en ny telefon.. Suck. Fast egentligen, EGENTLIGEN så borde jag få en ny telefon, för det här dumma dyra abonnemanget jag har nu, är BARA för att han skulle få ett billigt PS3. Sådeså.

Imorgon, säger jag nog upp hans abonnemang (varför betala om man inte har en telefon som funkar..? ) och skaffar mig själv en ny. Så kan han fortsätta ha min telefon.. är inte min lösning på det hela MYCKET mer ekonomisk så säg?! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig! ;P
Låter ju bra!

Anonym sa...

Vad hände med mobilen du fick när du skaffade abonnemanget..? Fick du inte en då? O.o

Och visst hade väl karln din en skapligt ny som du gav honom förut?

Vad gööör ni med mobilerna? ;P

Sara sa...

nu vet jag ju inte oom det gäller ditt abbonnemang eller hur lång bindningstid du har kvar men när min telefon pajjade så fick jag veta att om abbet löper ut inom sex månader kan du förlänga det å på så sätt få en ny telefon. Fråga kan man ju alltid :D

Anonym sa...

Hur gick det, blev det ngn ny telefon?