onsdag 29 oktober 2008

Katt-fnatt

Idag trodde jag nästan handlaren fått fnatt.

"ska vi baka lite lussekatter?" frågade han på fullt allvar.
"NU?! neej, det är ju inte ens november ännu!"
"Äh, vi bakar några för skojs skull"

Så klockan 9 i morse satte jag in en hel plåt med lussekatter i ugnen. Och hela plåten gick åt! Folk blev tom glada när de såg att vi hade sådana. Galna människor. Vad har hänt med att följa traditionerna? Tidigast till första advent anser i alla fall jag att man kan baka lussekatter..

Vad tycker du? Och har du några speciella traditioner du verkligen måste följa?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, julgrejerna (som typ ljusstakar, julgardinerna och sånt) sätts inte upp förrns till 1:a advent alt. första helgen i december.

Sara sa...

Jag tycker man förstör lite av magin med julen om man börjar för tidigt. Vi håller som bäst på att förbereda inför Halloween-disco med Storebrors alla kompisar. Sommaren vill jag gärna sprida ut dock, tänk att fä lite nykokad jordgubbskräm en tråkig tisdag i kallaste januari. Det är lyx :D

Anonym sa...

Nä, man ska inte fuska. 1 advent är det som gäller. Då åker adventgrejerna upp och man får äta lussekatter. Kring 4 advent kommer julgrejerna upp. På så vis hinner man inte ledsna