torsdag 16 oktober 2008

Hur många "Sara" finns det därute? ;)

Igår gjorde jag faktiskt vad jag sällan gör annars när jag läser "mina" bloggar. Jag klickade på en länk i ett inlägg som hänvisade till en annan blogg. Och jag hamnade hos Sara. Väldigt härligt skriven blogg faktiskt. Ett roligt inlägg är hennes "ur barnamun" som dyker upp då och då.

Hoppa in och läs lite genom att klicka här.

Men det slog mig inte förrän idag att hon hette Sara. Nu läser jag 4 Sara som bloggar. Och jag som hade svårt att lista ut vem som var vem när det bara var två! (Btw får ni jättegärna göra så era namn blir en länk.. så jag vet vem jag ska svara till ;) )




Förövrigt finns det 60616 kvinnor som har förnamnet Sara . Av dessa har 40614 namnet Sara som tilltalsnamn/förstanamn. Och 10 har namnet Sara som efternamn! De ni! ;)

källa: scb.se

5 kommentarer:

Sara sa...

Jag trodde faktiskt att vi var fler Sara i detta avlånga land. Känns som man alltid får heta Sara G för att alla ska hålla reda på vem man är. Eller ännu värre, det de säger bakom ryggen när man inte hör. -Ja, du vet den där dryga Sara, hon med fula tänder och jätterisigt hår! HAHAHAHAH!
jag är så skit-trött på mitt tråkiga namn å därför gav jag min ungar lite mer ovanliga namn.

Anonym sa...

Hahaha.. jo jag var tacksam att det INTE var mobilen denna gången.. dock vet jag varför jag vart av med plånkan.. Pline har börjat använda handväska och det är hon INTE van vid.. så någon gång under kvällens rotande efter mobil(som dessutom lyckades ringa upp divers personer pga att knapplåset inte var på haha) Lyckades plånkan trilla ur.. så nu blir det en sån däringa korthållare som jag kan ha i fickan istället =) Trevligt med rosor du.. jag vill också ha!! Ha det fint!! Kram Pline

Anonym sa...

Det finns en ickeSara som följer din blogg iaf

Du vet en trollig variant

RANA sa...

Sara är ett vackert namn.

Jag vet vad du menar; jag har också problem med att hålla isär de Marior och Malinar som kommenterar hos mig. "Vem av er..?" tänker jag och försöker att inte blanda ihop dem.

KRAM!
Rana

Anonym sa...

Tittar in en sväng o vinkar till dej...