söndag 10 maj 2009

Go'morrn!

Igår var väninnan över efter att jag slutat jobba. Hon drack lite cider och jag lite vin. Jag gjorde ostbollar med gräslök (philadelphiaost som rullas som köttbullar och sen rullas i klippt gräslök, mycket gott!) oliver och mozzarella med basilika stod också på bordet, tillsammans med nötter och mörk choklad, 70% off course ;)

Sen satt vi bara och snackade en massa. Ni vet, sånt man vill prata om, men som man inte alltid kan prata om när barnen är närvarande. (eller karlarna med för den delen) Antingen för att de har för "stora" öron, eller för att vissa saker kräver att en själv ska lyssna utan att bli avbruten för att passa barn.. eller karlar med för den delen ;)

Väldigt trevligt var det, men jag kände ännu mer att jag längtar till imorgon, måndag, då jag får mina möbler som saknas. Kändes lite dumt att bjuda hem henne till en halvklar lägenhet, men man får ju passa på när man kan!

Sen cyklade hon hem, båda blev bara såå trötta! Men efter att hon ringt och sagt att hon var hemma, piggnade jag till igen. Tog mig ett glas vin till och så slank det ner någon cider till (fast jag försökte vara duktig att motstå!) Hamnade framför datorn och surfade runt lite. Lika trevligt inatt som häromkvällen! Och lika sent. Man märker att man måste gå och lägga sig när fåglarna börjar kvittra utanför fönstret!! :)

Nu är det kaffe som gäller.

Just! Pratade med Al för att säga god natt.
"min mamma! onsssda!" (hennes pappa hämtar henne onsdagar)
"vi ses på måndag"
"mamma mooonda!" :) Älsklingen. och när man säger "jag älskar dig" spricker hon upp i ett stort leende och svarar "älska mig!" *längtar*

Jag är så kramsugen. 2 dagar irad har jag varit så kramsugen att jag nästan inte vet var jag ska ta vägen. Tänk att bara få en stor, varm "jag tar hand om dig"-kram. Nåja. Någongång ska det väl bli min tur med. Jag har inte bråttom.

1 kommentar:

Emelie sa...

Tack =)

Gott det lät det med osten och gräslöken, måste prova =)