onsdag 6 maj 2009

Ajm alajv änd back!

Men har inget internet!! Eller jag kanske har, men vet inte hur man kopplar in det ;P Det ligger en sladd och ett stackars modem där hemma som hyresgästen innan mig, lämnade kvar.. ska väl se om jag kan få ihop något ikväll, eller om jag måste beställa hem något..


Abstinens!


Vad mer jag har abstinens över är choklad. Och coca-cola. GI tänket går ganska bra. I helgen då vi flyttade glömde jag allt vad No-carbs hette och åt glatt. Inte så konstigt att kroppen ville ha, det var ju inte lite saker att bära! Hur 17 kan man samla på sig så mycket skit?! Pappa stod frågandes hur jag som ensam nu har fyllt ett dubbelt så stort förråd mot vad vi hade till gamla lägenheten. Jag skyller på att matbordet och stolarna till det tar mycket plats.. erhm..

Flytten har gått kanon i alla fall. Lillskruttan gillade läget till en början, då var det kul att rota i kartonger och lite spännande att sova där. Nu vill hon "hem". "gå hem?" säger hon. Sticker i hjärtat att höra. "men vi bor ju här nu.. " då ler hon och skrattar "nä-hääää!" Pluttan..

Annars då? Inte mycket. Trött efter flytten, men vad jag älskar den här lägenheten! Underbar är den, om än lite lyhörd, men det har inte stört mig så mycket än. Fast jag blev lite nervös i lördags när grannen hade fest, hoppas det inte är så varje helg, utan att det var för att det var valborg! Annars lär jag nog åldras ett par år på kuppen!

Imorgon ska jag åka och lämna tösabiten hos hennes farfar, så ska hon vara hos sin pappa över helgen. Själv ska jag åka till IKEA efter det och shoppa ihjäl mig. Hoppas jag ;) Jag tycker jag förtjänar att bara handla loss därinne nu! Och i helgen ska jag unna mig lite chips och coca-cola. Och film. och ett skumbad.

Jag kanske inte ska koppla in internet, trots allt ;P


2 kommentarer:

Skruttgumman sa...

Nä, låt internet vara ett tag till du. Ta hand om dig själv och lilltjejen istället ;)

Marie sa...

Du kan ju göra alla dom sakerna fastän du har internet också! Du får lov att fixa det så man får lite livstecken..

En sladd och ett modem, om den förra hyresgästen lämnat det kanske det är nåt som ingår i hyran eller så? Typ comhem eller så? Det kanske funkar.. Är det en sladd i modemet som skall in i väggen och sen ingen mer eller är det bara en sladd som skall in i datorn och i modemet.. hm, det här blev rörigt.. :) Men, säg till om du vill ha support!

Kram!