söndag 17 maj 2009

Helt glömt bort!

Jag har helt glömt bort att blogga de senaste dagarna! Har hänt så mycket, men det berättar jag nog om i sinom tid.

Igår började jag må illa. När jag skulle laga lunch åt Al och mig, slutade det med att jag satt på huk med huvudet in i kylskåpet! Det är bara och inse att jag inte är ung längre och inte kan vara uppe halva nätterna och sen jobba på dagarna. Och som ett brev på posten kom alltså illamåendet och en krass mage. Ni kanske minns att jag skrev om detta även när separationen var ett fatum..

Mådde dåligt igår, men trodde det skulle gå över med lite sömn. Men icke. Imorse mådde jag så dåligt att jag knappt kom in i badrummet och kunde byta blöja på Al. Sen var det bara att lägga sig på soffan. Om inte exet varit lite glad i hatten, redan när han ringde för att säga god natt till Al, hade jag ringt honom och bett honom ta Al idag.. men nu har jag mutat henne med Nalle Phu filmer, frukost och lite ostbågar som var kvar från igår..

Nåja. Två kapslar Loperamid och nu mår jag bra igen. Så pass bra att jag t om har börjat röja lite här hemma.

Skulle så gärna vilja få ner alla kartonger som står kvar i vardagsrummet, och få upp nya tv-bänken.. Vilket påminner mig om att jag lovart er före och efterbilder på sovrummet!

Ska väl ta och leta upp kamerasladden, så får vi se om jag kanske kan fixa det ikväll..

Förövrigt.. ja, som sagt. Back on track. Klippt mig, gått ner några kilon. Känner mig fin och attraktiv.. (for now) Har t om införskaffat mig en rakhyvel ;)

Welcome to the new me! (eller ja, nygamla heter det kanske)


1 kommentar:

pethra sa...

härligt att läsa att du är back on your feet. :)