måndag 18 maj 2009

Så kan det gå

2 sekunder senare gjorde sig magen påmind igen.. *sucka* väckte al ändå, så satte vi oss i soffan och myste. Jag mådde ruskigt illa. Alicia somnade om. Jag somnade om. Så kan det gå. Så nu ligger vi båda i soffan. Al sover än. Jag vaknade till när jag ringde och sjukanmälde mig till jobbet.

Jag vet inte om man får säga sånt här utan att klassas som en dålig mor, men idag skulle jag vilja ha en barnledig dag. Fast inte bara för min skull, utan faktiskt även för hennes. Hon har det nog inte så kul att vara med en halvsjuk mamma, som inte orkar göra någonting.. Dagarna blir oändligt långa.. Fast jag får nog ta mig i kragen idag och gå ut i lekparken på gården i alla fall. Det ska jag nog palla.. (då är det inte så långt hem heller)

Förövrigt känner jag mig mer förvirrad än någonsin just nu och jag har inte letat rätt på kabeln ännu..

Tjing!

2 kommentarer:

cleanlivingbymed sa...

Hoppas att du mår bättre framåt dagen. Det är jobbigt att ha små när man är sjuk. Men när man är sjuk är allt tillåtet. Alltså tv hela dagen =)

Ha det bra Kram

Västgötskan sa...

Usch, låter inget vidare. Krya på dig!
Klart man kan känna att man vill bara barnfri. Det är något som jag anser att man ABSOLUT inte behöver känna dåligt samvete för. Man är ju trots allt något mer än en mamma 24 timmar om dygnet. Man är fru och kvinna också.