fredag 5 juni 2009

Hemma igen! (långt inlägg)

Och vad underbart vi har haft det! Om man bortser från vädret som var ihållande regn, men båten var underbar och sällskapet med för den delen :)

Onsdag:

Stress, stress. Handla kläder, laga skor, exet kom över och hämtade leksaker, försökte packa.. men kom iväg till slut.

Överraskade mamma när vi kom fram till hytten med champagne och jordgubbar och mintchokladtårta. Så där satt vi och myste medan båten la ut. Sen blev det en snabb tripp till tax-freen, doftade sönder luktsinnet på alla parfymer och inhandlade lite gott att dricka och lite gott att äta. Sen tillbaka till hytten för att göra ordning oss. Mycket hårspray, parfym och skratt senare satt vi vid buffén och åt sill och räkor och lax så det sprutade ur öronen på oss :) Och chokladmousse. Det var jag och ungarna som trängdes vid den, men GODDAMN! vad god den var..

Sen upp på puben, drack några Bacardi Breezer, och sen gick vi och lyssnade på när bandet spelade. Det var.. inte bra. Det krävs mer än en tatuering för att vara en rocker. :)

Några Bacardi Razz drinkar senare så bar det hem till hytten igen. Mätta och belåtna.. och lite halvluriga.

Torsdag:

Lade till, till Helsingfors vid kl 10. Då hade vi precis lagom hunnit äta äggröra och bacon med te och juice och fixat ordning oss för en heldag på stan. Och det spöregnade! Men Stockmanns är så stort! "synd" att vi var tvugna att gå där hela dagen sen ;) Tur de har 8 våningar.. Köpte en till Buddha och några fina ljus som såg ut som lotusblommor. Fikade. Och så gick vi tillbaka till båten och upp på spa-avdelningen!

Bubblade, bastade och tog första drinken. Supermysigt och vilken underbart fin båt!! Tillbaka till hytten igen. Drog på oss lite fina kläder och sminkade till oss och så blev det mat.. Den här gången gick vi bara på det som vi lärde oss i onsdags var riktigt gott.. (ja, jag tog en ganska stor portion chokladmousse till efterätt ;P)

När vi ätit färdigt blev det bandet igen, inte så bra den här gången heller.. Gick vidare till baren. Kvinnlig trubadur som sjöng underbart.. men kort. Hann lagom dricka upp det vi köpte så slutade hon. Jahapp.. Gick vidare upp till nattklubben!

Tjoho! Det var länge sen jag dansade så jag blev svettig. Fast det var en otroligt dålig DJ! *dansadansa STOPP byta skiva dansadansa STOPP byta skiva* osv.

Kom fram en kille och berömde mitt "artwork" på ryggen.. Växte några centimetrar. Det var nämligen första karln som inte var över 50, svinfull och finne som sa något snällt :D

Mamma gav upp innan mig och syrran, och vi dansade åtminstone till klockan 2 då vi gav upp. Hade det varit en bra dj hade vi nog stannat längre, men det blev så hackigt!

Lite smålurig även denna natt kröp jag i säng.

Fredag:

Klockan ringde 7:30 svensk tid. Upp, packa ihop alla grejer. Åt frukost. GI igen. Äggröra med bacon. (jag är mätt än kan jag säga) Ner till tax-freen igen, och köpte lite vatten och godis att ha på bussen hem. Någonstans på torsdagen hade vi nämligen klämt in att köpa allt som skulle med hem. Eller ja, allt och allt. Jag fick med mig en flaska Bacardi Razz (ja, jag gillar Bacardi), ett smartiesrör till Al och en After Eight ask och en påse M&M till mig. Thats it. Det var inte så billigt som man skulle kunna tycka det skulle vara! Tyvärr..

Sen var det bara att hämta våra väskor så var vi framme i Stockholm.. Trött, trött, trött.. skulle behöva en dag till ledig att bara vila upp mig på ;)

På bussen fick jag ett sms från J, där det stod att han var barnledig och han undrade om jag ville dricka lite vin ikväll. Absolut. Man ska inte chocka kroppen med att sluta dricka alkohol sådär tvärt! :D

Kom innanför dörren strax 13. Borta bra, men hemma bäst! Nu ska jag hälla upp ett varmt skumbad och bara läsa Glamour och Amelia, och bara vara..

Åver änd aut..


3 kommentarer:

Skruttgumman sa...

Guud, vilka härliga dagar du verkar ha haft! =) Jag och min bästa väninna åker nu på fredag, hoppas vi får lika skoj! =D

Smilla sa...

Åh vad mysigt det låter! :)
Det förtjänade du efter vad som tycks ha varit en tung tid.

Jag måste säga att jag avundas din förmåga att njuta av saker - känner nämligen själv att jag rusar förbi allt och aldrig njuter av nuet :( men man lär med åren.

Hoppas du får en mysig kväll med vin och sällskap.

Sara sa...

det kan kännas dyrt eftersom förpackningarna är så pass mkt större än i land, speciellt om det är godis man tänker köpa.