måndag 1 juni 2009

Passar på

medan Alicia sover, att skriva lite här. Jag vet att jag är dålig på att uppdatera just nu, jag lovar att bättra mig! Har äntligen fått tummen ur att beställa en ny telefon, så då kanske jag kan börja mobilblogga lite när jag tar mig från punkt A till punkt B! Återigen så känns det som att jag har saker att göra hela tiden!

Detta löser jag, min mor och syster med att åka till Helsinfors på onsdag och kommer hem på fredag. Ska bli så skönt.. Idag har jag inhandllat lite nya kläder, bla ett par helt vanliga tights, och en svart sommarklänning från Cubus. (jag vet att jag lovat er en massa bilder på både det ena och det andra, men nu kan jag inte hitta kabeln! Jag ska leta rätt på den, och sen bild terrorisera er!)

Helgen som varit har varit såå varm! I lördags åkte tösen och jag till badet med en väninna och hennes son. Så underbart mysigt. Barnen lekte så otroligt fint att vi var helt imponerade när vi gick hem.. men när vi kom hem var det inte lika mysigt. Båda hade varit så upptagna med att smörja in våra barn, och skydda dem mot solen, att vi helt glömt bort oss själva! Totalt sönderbränd blev resultatet.. och idag gör det ONT! Flyttar jag bh-bandet känns det som att huden ska följa med!

Nåväl. Igår var vi Parken Zoo med J och hans 2 barn. Också väldigt mysigt. Bara det att jag hade med mig barnet from hell. Hon vägrade totalt att lyssna på mig och skrek och bet (!) och sprang iväg från mig. Var helt slut när vi gick hem. Kände att "ja, hör han av sig igen efter det här, då släpper jag honom inte" och det gjorde han, skönt med någon som har barn själv som vet hur det kan vara :)

Fick t om blommor av Honom i lördags. En stoor bukett bestående av 7 rejäla röda rosor med vita liljor och lite brudslöja. Otroligt vacker. Tagit kort på dem, men som sagt, kabeln var det ja.. Fick dem för att jag inte skulle bli firad på mors dag. Blev så glad att jag log hela kvällen sen.. och jag ler fortfarande så fort jag ser dem.. och min taklampa som han också var här och fixade. Hur mycket jag än tycker man ska vara jämställda så är det riktigt skönt att få bli lite bortskämd med typiska "mangöra". :)

Idag har dock jag och dotra fortsatt på osams temat, som helt klart berott på att hon inte sovit middag på 2 dagar, så det var såå skönt att hon somnade nu. Även om det vart sent, men hon måste sova middag, annars blir det som sagt inget kul för någon av oss..

Snart kommer min far över på lite fika, så jag ska passa på att diska upp det siste efter lunchen för att sen börja med middagen.. slit och släp, det är ett sjå att vara husmor!

Sådär ja. En novell serverad, varsågod!

Härmed lovar jag att försöka bättra mig med uppdateringar! En om dagen. Minst! ;)

Puss på er. Här får Ni en riktigt bra låt :)



Inga kommentarer: