söndag 21 december 2008

3 dagar kvar till jul!

och jag har redan tröttnat på allt vad mat heter... kan det ha att göra med att man sitter i kassan nu och folk handlar ju som galna! Tycker inte man kan märka av någon kris där inte.. Visserligen är det roligt, men som i fredags kom jag på mig själv flera gånger och var tvungen att stanna upp och säga "Andas!" Inte förrän på kvällen, när jag hade lagt mig var andningen normal. Men fick "bassning" för det av en jobbarkompis igår, "inte behöver du stressa upp dig så? Du gör vad du kan och sen är det ju inte mer med det!" Sant.

Om en timme blir jag hämtad till jobbet. Måste hinna duscha innan dess.

Hur har ni andra det så här nära julen? Är ni färdiga med allt handlande? Själv har jag ALLA julklappar förutom Alicias kvar att handla.. och de måste jag handla imorgon måndag! Så liite stressad känner jag mig allt. Speciellt som jag inte vet vad vi ska handla till alla..

Tips mottages tacksamt till : Alicias gammelfarmor, Farbror med sambo och en killkusin på 5 år. ;P

Och vad köper man till dagispersonalen? JA! En sak ang det! När vi hade lussefika på dagis pratade jag med en mamma vid vårat bord. "jag tänkte om vi kanske skulle skrammla ihop till något åt dem?" viskade jag. Vad svarar hon.. jo: "nej, för barnen vet inte varför de ger. Det är en annan sak när de börjat i skolan tycker jag."

Eh.. men vi vuxna vet väl varför vi ger? Och jag vill bara säga att jag är väldigt tacksam över att de tar hand om mitt barn om dagarna när vi jobbar! så bara för att Al inte vet varför hon ger, så ska personalen alltså inte få någon uppskattning?! Förjävligt resonerat anser jag. Är man "snål" kan man väl bara säga "nej." och inte skylla på barnen!

nåväl, duschen kallar! Ha en bra söndag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

det var jäkligt snålt och dumt tänkt av den andra mamman. som du säger, man ger ju inte enbart från barnen, utan från sig själv som förälder.

Anonym sa...

Jag har iofs inte köpt ngt till Miros förskolefröknar. Dom är ju ändå 10 stycken och det skulle bli en aning kostsamt. Och även om dom var färre så är det ingenting jag skulle tänka på att göra. Däremot hade det varit helt annat om han hade dagmamma.
Jag visar uppskattning ändå genom att ibland ge dom fikabröd att ha inne hos sig.

Anonym sa...

Jag tycker det är kul om man köper något litet till personalen! Mamma brukar alltid få några julklappar för att dom är så glada över hennes matlagning, inte från alla barn m. föräldrar men många köper något eller bakar något. Det behöver ju inte vara några dyra saker utan något för att visa omtanke bara. Är man nöjd med dom är det ju kul att visa det.. :)

Kan förstå folk som resonerar att dom betalar ju för att ha barnen där men lite uppmuntran till personalen skadar aldrig, man jobbar ju bättre då om man vet att man uppskattas, så är det ju inom alla yrken.

Anonym sa...

Oh !!

Ett bokmärke jag blir galen av att jämt tappa bort mig i böckerna.

Ang Tips till julklappar till sambo >;P

/mizh